zondag 13 oktober 2013

Wat een zegen......

Het is zaterdagochtend- het hele huishouden is bezig om zich klaar te stomen om naar de kerk te gaan. De twee kleintjes van Kylie en Steve worden gedoopt vandaag. Wat een super gave dag- regen of geen regen, de zon zal zeker schijnen voor ons ergens.

De storm van gisteravond is wat gezakt- er zijn blauwe vlekken in de lucht dus dat ziet er positief uit. Als het maar tot 14:00 droog blijft is het al heel wat.

De hele familie is er- aan beide kanten, en de peet-ouders, Robyn en Phil. Robyn en Phil zijn vrienden van Bruce (mijn ex man) en mij. We kennen elkaar al sinds 1977 en het zijn zowaar pleegouders voor mijn kinderen ( en wij voor hun drie). We deelden lief en leed- en dat doen we nog alleen nu wel op afstand. Steve en Kylie wilde dat zij zich ook ontfermde over hun kinderen en die overweging bracht toch wel een traan in mijn ogen van ontroering. Het zijn schatten en ik was blij verrast toen ik dit te horen kreeg nadat ze hun keuze hadden gemaakt.

Het was een prachtige dienst. De twee meiden van Toni en een neef van Kylie hebben elk een gebed voorgedragen- Steve en Bruce een lezing en Margaret en ik hebben ook een bijdrage mogen leveren. Zo bijzonder.

Even over Margaret; zij is de biologische moeder van Steve. Wij hebben hem, toen hij 3 weken oud was, geadopteerd. Ook aanwezig was zijn biologische vader, Matthew. En wat was daar nou zo bijzonder aan? Dit was de eerste keer dat zij fysiek contact hadden met elkaar na 31 jaar. GEWELDIG dat zo'n gebeurtenis twee mensen weer tot elkaar heeft gebracht. Het was ECHT super. Ook voor mij want ik had wel een aantal familieleden ooit ontmoet- en de twee zussen van Margaret, maar nooit Margaret zelf. Het was hartverwarmend om eindelijk met haar en Matthew kennis te maken. Ik kan het eigenlijk niet goed beschrijven wat het voor mij betekende.

Na afloop verzamelde wij allemaal in het huis van Steve en Kylie. Gelukkig regende het al een tijdje niet en konden er ook bezoekers op het balkon staan.
De lekkernijen stonden op tafel- de koffie en thee werd door de zus en nicht van Kylie verzorgd en het feestje kon beginnen. Een drukke mooie dag die bij mij in ieder geval lang in mijn geheugen zal blijven.



Drie generaties- twee trotse papa's met (klein) zoontje!

To Indi and Bax

May angels guide you on your journey in life
May you have the gifts of laughter and song, and be filled with dreams that last these days long.
May you live and care with kindness and grace, and know within your soul courage and faith.
You will always be wrapped in the warmth of your family and friends 
and rays of love will shine on you without end.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten