woensdag 9 oktober 2013

Cadeautjes


Wat heerlijk om wakker te worden en je kleindochter komt even bij je om te vragen of je goed hebt geslapen. Moderne oma dat ik ben- ze mag van mij tv kijken bij 'ons' in het appartement. Later gaat ze naar beneden en zit ze heerlijk te lezen. Een echte boekwurm. Opa Leen wordt door Danni uitgenodigd om Hollands Memory te spelen, en dat doet hij met veel plezier.
Zo komen wij de eerste paar uurtjes wel door. Echt gezellig. We zijn nog niet helemaal bijgedraaid. Ik slaap wel goed hoor, maar heel weinig ( what's new?) Leen heeft er iets meer last van, ook omdat hij erg  moe van huis ging. Komt helemaal goed. We relaxen terwijl we het druk hebben met andere zaken.

De dag activiteiten of  mogelijkheden worden meestal aan tafel bij het avond eten besproken- er wordt geknutseld vandaag bij Toni.

Allebei de huishoudens hebben het druk om etenstijd. Toch is het leuk om dat bij de twee gezinnen mee te maken. Vooral als je weet dat je bijdrage gewaardeerd wordt- door te koken. Wij zouden een beetje om en om - bij Steve en Kylie en ook bij Toni eten. Dit was ook een voorstel naar Reece en Ros toe, die hier dus ook op bezoek waren. Toni had een rustige avond nodig, de kinderen ook- dus ging ik dinsdagmiddag al naar Steve en Kylie. Zo kon ik helpen met de kinderen, het huis en voorbereidingen maken voor het eten.

aunty Ros met Danni
Leen werd uitgenodigd om met Reece en Max mee te gaan naar Raglan- omdat hier in het huishoudentje kaarsen gemaakt zouden worden. De kinderen waren er helemaal hyper van - aunty Ros, die in Australië als hobby ( en klein verkoop) met kaarsen en zeep werkt ging kaarsen maken voor bij de doop van Indi en Bax a.s. zaterdag. Ik ging even mee shoppen en werd daarna bij het huis van Steve en Kylie gebracht. Dus, iedereen een leuke activiteit en we hadden ons goed verdeelt.

Het weer is (niet) om over na huis te schrijven- ik doe het toch. Net als wij in Nederland begint dit op een zwak voorjaar te lijken. Er was een storm op komst. Steve werkt in de bouw en die jongens zijn echt niet kinderachtig. Hij plaatst daken - ook op commerciële gebouwen. De wind kwam behoorlijk hard en stevig aanzetten. Een bijna ongeluk resulteerde in de beslissing om vroeg te stoppen. Wat leuk, hij kwam vroeg thuis. Inmiddels was Leen ook weer terug van zijn tocht- had ERUG genoten met Reece en Max. Ook een manier om elkaar beter te leren kennen. Het is alweer 8 jaar geleden dat wij in Australië waren samen.

Enfin, het was weer cadeautjes tijd. Nu iets anders. De meiden, Indi en Summah gingen ervoor zitten- Summah mocht ook het pakje voor Bax open maken. Nu een spaarpotje- met geld. Weer niet van oma en opa Leen maar weer van hun nog onbekende 'tante/benefactor' Hinriette. Dit wordt lekker op hun rekening gestort hoor- Steve zei, "dan kan je als je groot bent leuke dingen kopen". Verstandig. Ik hoorde op de achtergrond Kylie tegen Summah zeggen -"we kunnen wel een mooie tekening maken voor Hinriette". Dus, bij deze- ik houd het in de gaten...!! Hahahaha

Nu op naar de aanrecht, tijd om de kleintjes in het bad te doen. Gezien Indi nog een beetje huiverig is van de vreemde mensen rondom haar- geeft Kylie ze een bad. Ze hoeft immers niet te koken. Buiten buigen de bomen zo hard dat ze bijna tot de grond komen. Het regent pijpenstelen. Meer herfst zou je zeggen. Wat een gezellige avond.

Ik was wel iets vergeten - weer! Terwijl we in de stad waren en Summah even afgeleid werd, heb ik een Kermit kunnen scoren. Het wordt de broer of neef van Kermit. Die laat ik bij haar achter. Wanneer ik het geef dat weet ik nog niet. Daar moet ik nog een list voor verzinnen- vliegtuig gemist ofzo.

Tijd om af te sluiten. Het leuke van dit schrijven is- dat ik het opnieuw beleef. Twee keer zo leuk.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten