donderdag 24 oktober 2013

Gisterochtend in Napier- vandaag in het National Park Tongariro

Twee hele duidelijle verschillen.  Dit is vanochtend.....
En dit gisterochtend...je kan het zo treffen. 


Wij zijn nu in Tongariro National Park. Here zijn drie vulkanen en een landschap zo bijzonder. De weersomstandigheden zijn hier, vanwege de ligging, onvoorspelbaar of meer onrustig. Van zon, naar regen en dan weer naar zon, wind en storm dat hoort er allemaal bij. Het blijkt dat we tot 12 uur ong regen kunnen verwachten met daarna onderbrekingen met zon. We zien wel. Er is hier veel te doen. In de korte droge periodes kunnen wij korte goed aangelegde wandelingen maken. Een ervan gaan we zeker doen. De waterval uit de eerste film Lord of the Rings, met Gollum is hier. Daar willen we graag naartoe.

Ik heb mijn ipad aangesloten op mijn telefoon dus heb nu sporadisch internet, alleen ik kan mijn foto's niet van mijn gewone camera toevoegen...dus dat komt nog wel.

Ik schrijf omdat ik het leuk vind, handig voor mijn verslag later is en zo ook voor de kids ( na vertaling) er een boekje van kan maken. Ik ben meestal wel een vroege vogel, dan slaapt Leen lekker uit. Gun ik hem nu hij zo heerlijk aan het vakantiehouden is. Zo vul ik mijn dal uren- en geeft het mij enorme voldoening en de mogelijkheid om dubbel te genieten.

Nou, ik ga een tweede kopje thee zetten in de keuken hier in het Skotel waar wij verblijven. Het is van alle gemaken voorzien. Druk in het ski seizoen en ook goed bezocht en gebruikt voor wandelaars en avonturiers in het 'droge' seizoen.  De keuken is uitstekend en rara, wordt gerund door een hollandse kok, Ernst Hoekstra. We hebben een leuk praatje gemaakt gisteren en het bedienende personeel verrukkelijk leren zeggen. De faciliteiten zijn divers. Wij hadden voor een alleenstaande cabin, luxe kamer of simpele accomodatie kunnen kiezen. Wij hebben simpel gedaan.... Want hoe lang wil je op je kamer zijn- en hoe veel meer genieten is het om van een lekkere maaltijd te genieten? De fles wijn die wij bij het eten hadden besteld staat op de kamer, die maken we vanavond op. Dat is het gemak van simpel. De aanbevelingen online voor de accomodatie en keuken waren prima- en Leen heeft er goed aan gedaan om hiervoor te kiezen. 

Die jonge lui ( nou ja de niet zo jong ook) kunnen zelf eten koken in een goed uitgeruste keuken, tv kijken in de lounge ( waar ik nu zit). Er is een voorraad aan lees voer, dvd en videos en spelletjes voor natte, koude dagen en de kachel brand. Gewoon- een comfortabele lodge.

Het blijft nog even regenen- de waterkoker is heet! Tot later

Dagdag


2 opmerkingen: