woensdag 16 oktober 2013

Kijk, oma kan het goed hoor.....!

De dag loopt ten einde. Tijd om de drie even rustig te krijgen- en dat lukt met, ja hoor, de tv. Ze kijken tegenwoordig naar wat oude series waar Toni vroeger ook naar keek en nu nog leuk vindt. C.H.I.P.S. is een van hun favouriten. Ik maak het eten klaar. Ze gedragen zich voorbeeldig en ik weet dat dat niet altijd zo is- met een knipoog. Er mag ijs gegeten worden als beloning en toetje. Dat gaat er in als koek.

De kinderen worden onder gedompeld in bad- schoon geboend en in pyjamas gehesen. Charlie wil voorlezen voor Archie. Dat mag. Ik ruim op, verzamel een berg wasgoed en ruim de keuken op. Danni kruipt in bed- ik heb net haar nat haar gekamd, en ook Charlie pakt haar leesboek. Archie slaapt in haar kamer vannacht. Ik slaap in zijn bed. Het appartement is te ver weg om ze te kunnen horen of bij te zijn als ze wakker zouden worden.

De wasmachine en droger staan de afgelopen dagen voortdurend aan. Het weer is erg wisselvallig en met drie kinderen is het toch dagelijks wassen geblazen. Om Toni te verrassen doe ik de strijk- er ligt een behoorlijke stapel weggestopt in de kast. Dat zal morgen wel een opluchting zijn.

Max mag wel in het appartement slapen- hij vindt dat wel erg gaaf. Eigen slaapplek en tv. Voelt zich als koning.

Na een rustige nacht herhaalt de routine zich, de kinderen voeren, aankleden en wegbrengen. Vandaag gaat Archie naar pre-school.

Ik breng Max weer bij zijn granddad en ouders en ga zelf op koffie bezoek bij vrienden Joop en Sannie. Heerlijk om ze weer te zien- hoewel Sannie van de zomer in Nederland was. Ik heb haar toen ook gesproken ( in Emmeloord) maar bij een heel ander gelegenheid- die van de begrafenis van haar moeder. Een paar jaar geleden heeft Sannie ook bij ons ( Leen en mij) gelogeerd toen ze ook in Nederland was. Ik ken haar al vanaf 1988. Het was erg gaaf om ook Joop nu weer te treffen. We kunnen het goed met elkaar vinden en we lachen ook veel samen over van alles en nog wat. een vrolijk en heel lief stel.

Ik ben nu thuis- in het appartement. De was hangt te wapperen in de wind ( en zon). Er wordt hard gewerkt in de tuin bij Toni- daar later meer over. Ik ga wat boodschapjes doen- en de 'after school hap'  regelen. Vanmiddag is er paard rijles. Daar moet oma mee naartoe.

1 opmerking: