woensdag 9 oktober 2013

Pannekoeken

Zoals bij elk bezoek krijg ik de vraag- "oma wil je pannenkoeken maken voor ontbijt. Het is voorjaar's(?) vakantie. De kinderen hebben twee weken vrij. Dus is het ochtendritueel rustiger dan anders. Ik had al met Toni een afspraak gemaakt dat zij zo vaak mogelijk thee op bed zou krijgen - en dat ik woensdagochtend pannenkoeken zou bakken. Het beslag zou ik de avond daarvoor klaar zetten.

Terwijl wij bij Steve en Kylie waren ging het even niet zo goed met Toni. Ze had vreselijk veel pijn, kreeg koorts en een opgezette buik. Van dit alles wisten wij niets omdat Toni ons niet wilde storen. Reece en Ros hebben het rijden en oppassen op zich genomen omdat Craig nog in Tauranga bij een zakelijke bespreking was. Ik was vergeten af te spreken met Toni dat wij dus na 22:00 nog even bezig zouden zijn in de keuken en smste haar. Ik kreeg terug - oh daar moeten we het later maar over hebben- ik ben weer in het ziekenhuis. Wat een naar gevoel overkomt je dan zeg... nou mij dan. Gelukkig viel het mee- was ze op tijd gegaan omdat er een infectie dreigde verder te ontwikkelen. Phew!! Gered.

Enfin, wij komen thuis en ze is er nog niet, ik maak het beslag en ga daarna samen met Leen aan tafel zitten wijntje erbij en Craig en Ros gezelschap houden. Toni komt thuis en geeft verslag. We zitten nog een poosje en dan is het slapen geblazen- want ik moet wel klaar staan morgenochtend om pannenkoeken te gaan bakken.

Toni heeft haar kopje thee in bed gekregen ( weer) en de kinderen waren erg hongerig voor hun pannenkoeken. Goed in Nederlands traditie opgevoed. Charlie wil graag een spek pannenkoek (x2), Danni gewoon maar wel met Hollandse stroop - die ze uiteraard in de voorraad kast hebben staan. Archie eet er in rap tempo ook twee. Voor een ventje van nog geen 4 een knappe prestatie.

Neven samen spelen
Archie gaat naar een pre- school. Ik zou hem brengen. Toch loopt het anders, ja ik rijd wel- Toni mag eigenlijk nog niet rijden en ik ken de weg hier wel zo'n beetje. Danni en Charlie willen ook mee - om oma de weg te wijzen want het is alweer 2 jaar geleden. Archie is helemaal van zijn apprapo. Hij is huilerig en onzeker na het geval van Toni die plots klaps verdwenen bleek te zijn- de kids werden wakker en mama lag in het ziekenhuis. Dus dat snap ik wel. Archie wilde per se dat ook mama mee ging.Dus, hier was ik dan, pannenkoekenbakker, oma en chauffeur. Toch een leuke manier om de dag op gang te krijgen.

Eenmaal thuis maakte ik Toni weer thee en ging ik de bedden en was doen. Leen had zijn neus in een boek gestoken toen Danni kwam om te vertellen dat haar mama een tv programma voor hem had opgenomen- Tongariro National Park en Wanganui National Park. Leen wil nl een paar dagen wandelen en gaat naar Tongariro National Park. Nu kreeg hij de kans om er een belevenis film over te zien.

Vicki hielp mee met de voorbereidingen
Ik ging even liggen- was wat moe en loom. Tegen 11:30 lag ik languit op de bank in het appartement en om 15:30 zat ik aan een verse scone gebakken door Charlie. Het eten was voor 95% klaar en ik had er geen steek aan gedaan. Hoewel ik heel wat opgeknapt was werd voorgesteld dat Leen en ik even een eindje gingen wandelen om een frisse neus te halen.

Nou was het weer iets rustiger geworden en dat was maar goed ook, want de achtertuin van Toni en Craig ligt helemaal overhoop en er kan met dit soort weersomstandigheden niet gewerkt worden. Wij trokken onze schoenen aan en liepen de frisse lucht in om na een uurtje lekker doorgewaaid en vol energie (en met een gezonde honger) thuis te komen.
Reece, Ros, Max, Danni, Archie, Charlie, Toni, Vicki ( vriendin van Toni en peetante van Archie) Leen en ik zaten om 18:30 aan een volgeladen tafel met heerlijk eten. Een Mexicaans tintje - met veel salade en twee vlees gerechten, nachos en burritos. Er hing een feestelijke sfeer, er werd goed gegeten en veel gepraat en gelachen.

De dag begon met pannenkopeken en eindigde met een heerlijke maaltijd en een toetje van drie soorten ijs! Hoe slecht kan een mens het treffen.



Nou ja, eindigde--- niet helemaal waar, er was nog thee ( voor Toni en mij), wijn ( voor Vicki, Leen en Craig)en een borrel ( voor Leen). Maar ja, jullie hoeven niet alles te weten......!!

2 opmerkingen:

  1. Oh, wat een leuke foto's! en wat een mooie keuken zie ik daar, vintage stijl :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een drukke bedoeling allemaal zo....pff wel fijn dat je er bent en er kan zijn voor iedereen......en heerlijk zeg pannekoeken als ontbijt......jammie

    BeantwoordenVerwijderen