zondag 3 november 2013

Even een tussendoortje

Het is 4 november. De overlijdens dag van mijn vader in 1999. Dat ik vandaag naar de begraafplaats kan vind ik prettig. Even iets tastbaars doen- even zijn ( en mam's) rustplekje bezoeken. Ik weet het, dat kan overal- ze zijn er niet meer. Toch hecht ik er blijkbaar veel aan om op dit soort dagen een  bezoek aan hun graf te brengen - het as is begraven in een mooi aangelegde tuin met allemaal perkjes. Het as van mijn vader, zowel als mijn moeder in 2011, is in een kistje begraven en niet uitgestrooid. Het is een heel mooi gebied op een zeer uitgestrekte en grote begraafplaats van Hamilton. En uit eerbied en liefde ga ik daar even naartoe vandaag.


Verder vandaag is het 'laatste bezoekjes dag'. Even nog langs hier en daar. Nog wat boodschapjes, de meiden naar school brengen, eten bij Steve en Kylie. Nog een wijntje met Toni en Craig. Met gemengde gevoelens ga ik deze dag in. Ook Leen is bezig afscheid te nemen. Hij heeft, en dat zegt hij zelf, enorm genoten. Is al bezig met het plannen van een vervolg bezoek ;-).

We vliegen morgen pas om 20:45 en hebben de mogelijkheid om zelf te rijden of gebracht te worden. Morgen is er weer een verjaardag. Die van Toni. Ze wordt 41. Maar daarom is het niet alleen een volle dag voor haar - Toni is bezig met het organiseren van het jaarlijks Golf Toernooi van de zaak en die is aankomende vrijdag. Dus die meid heeft haar handen vol. Steve werkt ook en Kylie met drie kleintjes, ja daar beginnen we niet aan.

Het is voor allen een gewone werkdag. Wij hebben samen besloten om zelf weg te rijden- samen in de auto die ons nu zo vertrouwd is geworden - de Range Rover. Jammer dat het niet in mijn koffer past.... Craig laat het ophalen van het vliegveld door een werknemer die zijn auto's aflevert door Nieuw Zeeland. Wat een luxe voor ons en vrijheid voor hen die ons al zo verwend hebben de afgelopen weken.

Ik zal alle verhalen niet af krijgen voordat we vertrekken. Weer thuis ga ik gewoon door totdat ons verhaal af is. Ook Leen zijn verslag moet nog geschreven worden- dus eigenlijk gaat de pret dan nog even door. Lekker na genieten.

Ik ga ontbijten met de kids- en dan begin ik aan het afrond programma.



2 opmerkingen:

  1. Hoi Anita, wat een mooie blog. Met ontroerende en heel veel mooie momenten. Geniet nog met je familie van deze dag. Doe de groeten aan je familie en Leen. Goede reis terug en tot ziens opSchiphol. Groet Hinriƫtte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hinriette, tot op Schiphol.... bedankt voor je mooie woorden.

      Verwijderen