dinsdag 12 november 2013

Al die foto's


Ik ben net bezig geweest om te zorgen dat ik alle foto's op mijn computer heb staan- ja dat was even een uitzoekerij!

Als je zo'n mooie reis maakt is het toch wel leuk om wat plaatjes te hebben om later op terug te kijken nietwaar? Natuurlijk heb je alles in je geheugen opgeslagen. Toch heeft het vasthouden van een boek met mooie plaatjes toch iets speciaals. En, fotoboeken maken is een van mijn bezigheden die ik ook aanbied, tegen betaling,  aan mensen die er geen tijd of energie voor hebben. Een leuke tijdsbesteding en ik geniet er ook van. Nou heb ik werk genoeg aan mijn eigen - en krijg er vandaag of morgen ook een klus bij. Dus ik zal vaak en veel voor mijn computer scherm zitten de komende tijd.

Enfin, over die foto's. Wij hadden twee camera's mee en de iPhone. Ik had wel een aantal mappen aangemaakt zodat het niet een grote janboel werd, zoals mijn rieten mand die in mijn kamer staat met van alles en nog wat door elkaar.

Heel belangrijk om duidelijke titels aan de mappen te geven. Ik had datums kunnen gebruiken, maar zoals mij al eerder is overkomen, ben ik vergeten de datum en tijd te veranderen en dan komen de datums niet overeen met de kalender. Dus, mappen met titels zoals Kennismaken met Indi en Bax of een map met  oma/grandad uitstapjes en  naar Wellington enz. sieren nu mijn computer administratie. Het uitzoeken van foto's deed ik aan de hand van de nummering, maar ook dat werd soms lastig.

Het engste is, is dat ik nu de geheugenkaartjes van de toestellen hebt gewist, bewust hoor. Toch is dat even eng. Na onze vorige reis ben ik zo'n 400 foto's kwijt geraakt. Toch vervelend. Momenten en ervaringen die je niet nog een keertje overdoet. Toen stond 'bloggen'  nog in de kinderschoenen zowel als WiFi. Wat is er in die 8 jaar veel veranderd.

Deze blog helpt mij dus ons verhaal vast te leggen, of in ieder geval een groot deel ervan. Met behulp van het verhaal, de foto's en hopelijk een gezond geheugen,  samen onthouden wij veel, zal ik een mooi fotoalbum kunnen maken.

Er staan dus ook een aantal foto's bij de verhalen en zo kan ik met jullie, de lezers van ons verhaal, deze mooie taferelen delen.

Wij zijn inmiddels thuis, en ik probeer zo zorgvuldig mogelijk de nog ontbrekende verhaaltjes zo levendig mogelijk te schrijven. Het helpt mij ook alles weer voor de geest te halen en de gebeurtenissen opnieuw te beleven.

Enfin, ik ga weer over aan de orde van de dag. Ontbijten en daarna weer schrijven. Ik hoop dat jullie hier wat plezier aan beleven- een beetje meegenieten.

Bus tour door Taipei.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten