donderdag 28 november 2013

Afscheid nemen- dag Auckland tot de volgende keer.

Nadat wij gezellig met Toni koffie hadden gedronken bij Vetro hebben wij ook van haar afscheid genomen. Ja, het valt altijd wat zwaarder dan voorgenomen. Op een openbare locatie was het toch gek gezegd, makkelijker.

Dat muzikale heeft Summah van Steve
We hadden nog een paar bezoeken af te leggen. De eerste naar Bruce, daar hebben wij een Sinterklaas zak vol cadeautjes en een prachtige Sinterklaaspop afgeleverd. In de emotie van  het moment heb ik geen foto genomen waar ik nog steeds spijt van heb. Had de zak tegen een kast gezet met de Zwarte Piet/ Sinterklaas bovenop. Een prachtig stuk handwerk van Corrie, Piet zat op een zak, maak de zak open en draai de pop om dan heb je Sinterklaas. Wel grappig nu de discussie wordt gevoerd- Sinterklaas in de zak van Zwarte Piet. Enfin, met een brief voor instructie en we draaide de deur op slot en gingen verder.
Indi in volle pret


Op naar Kylie en kleintjes. Steve was al naar zijn werk- die knuffel had ik al binnen. We hadden zondagavond onze afscheidsmaal bij Toni en maandagavond bij Steve en Kylie. Ik raak wel even in de war met al die dagen en gebeurtenissen. Is maar goed dat ik de BLOG over het algemeen steeds bijgehouden hebt. Zo'n verhaal vertel je niet zomaar een twee drie terug!

Zondagochtend met de kids naar speeltuin en koffie stop, Leen bij Craig en Toni in de tuin, s'avonds bij Toni en gezin eten. Maandag nog wat inkopen gedaan- en tijd met Kylie, Steve en kids doorgebracht. Ja, zo was het. Daarna koffers inpakken, foto's omzetten en een paar uurtjes slapen. Het waren een paar rumoerige en emotionele dagen.

Nog een laatste kriebel met Bax

De dag van ons vertrek zijn we nog even voor een knuffel bij de kleintjes geweest. Elke knuffel is er een nietwaar? Hadden ook foto's voor Kylie en Steve op hun laptop gezet van de weken samen. Zo hebben zij ook foto's om met de kids te bekijken als herinnering aan een super leuke tijd. Die laptop brachten wij meteen dus terug.

We hadden de hele dag de tijd om naar Auckland Airport te rijden. Dat wilde we zelf doen. Tijd om alleen te zijn, om na te praten en voor te bereiden om weg te gaan. Craig had een chauffeur aangeboden maar wij kozen voor een eigen dag indeling en zelfstandigheid.

Ik ken een aantal Nederlanders in Nieuw Zeeland waaronder Joop en Sannie. Zij wonen ook in Hamilton. Leen kent ze ook  inmiddels omdat Sannie bij ons in Papendrecht gelogeerd heeft en op ons eerste bezoek samen in 2005 heeft Leen ze samen ook ontmoet. Wij hadden afgesproken om daar koffie te drinken en eventueel een boterham mee te eten. Op deze manier waren we geleidelijk aan aan het afbouwen en tegelijkertijd afscheid nemen op een plezierige manier van ons verblijf in Nieuw Zeeland en al die lieve mensen daar.

Joop en Sannie Termaat

Tijd om nu echt Hamilton achter ons te laten en naar Auckland te rijden. Ik had een plekje in mijn hoofd die ik graag wilde bezoeken en ook aan Leen wilde laten zien. Tussen 1962 en 1966 woonde ik in Hillsborough. Andere familie ( een nicht met gezin aan moeders kant) woonde in Onehunga en daarna in Mangere. Dit gedeelte van Auckland is mij dus redelijk bekend en een nostalgische ritje leek me aan de orde. Wij reden langs straten en plekjes die bij mij herinneringen opriepen- en het was plezierig om dit te doen. Wij reden op Pah Road waar mijn vader werkte voor Holeproof - het gebouw staat er nog - voordat wij terugkeerde naar Nederland in feb 1967. Ik zag zoveel herkenbare straatnamen en plekjes- een warm gevoel kreeg ik ervan.

Auckland bestaat uit meerdere vulkanen. Aan een daarvan heeft kleeft een historisch verhaal. One Tree Hill ligt in Cornwall Park. Vanaf One Tree Hill kan men over een giga groot deel van Auckland kijken en waarvandaan ook het vliegveld te zien is. Nou ben ik daar jaren niet geweest en het was even de vraag of ik het wel vinden kon. One Tree Hill wel maar de ingang naar de weg naar boven- dat was een ander verhaal.

Wat een mooier afscheid van Nieuw Zeeland dan Auckland goed te bekijken?

Waaide wel maar was de moeite waard

Monument

Waiheke Island in de verte

Zuidelijk over Auckland

Auckland Sky Tower en city centre

Airport via brug midden bovenin foto.
Vliegveld achter die groene 'bult' Mangere!
De auto die wij 4 weken als de ' onze'  beschouwde werd door een chauffeur in dienst van Craig bij het vliegveld afgehaald. Wij overhandigde de sleutel en liepen met onze koffers naar de incheckbalie- onze terugreis naar huis was nu echt begonnen. Wij liepen door de douane- dag kids dag Nieuw Zeeland. Tot de volgende keer......

Op naar Taipei en daarna Schiphol! We hadden een lange reis voor de boeg.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten